Stravovací denník


001_f1_full

 

Jednou zo základných vecí, ktorú musíte a zdôrazňujem MUSÍTE urobiť je, že si založíte stravovací denník.

Proste sa vyberiete do obchodu, kúpite si pre vás ten najkrajší, alebo úplne obyčajný zošitok, kde si budete zaznamenávať všetko, čo ste vložili do úst.

Ak vravím, že všetko, tak VŠETKO Trebárs aj jeden blbý cukrík, ale musí to tam byť napísané.

Ako by mal zhruba vyzerať : 

Na prvú stranu si zaznamenáte vaše telesné parametre. Váhu, obvod pása, hrudníka, bokov, stehien, lýtok, bicepsov. Môžte aj krk, ale dosť zle sa to samému meria. A dátum kedy začína vaša premena.

Na ďalšej strane začnete napríklad pondelkom. Zapíšete si, čo ste jedli na raňajky, desiatu, obed, olovrant, večeru a čo všetko ste pili. Ak sa stravujete menejkrát za deň, tak budete mať menej chodov.

Na záver napíšte aký druh cvičenia ste v ten deň mali.

Naozaj zapíšte každú blbosť.

Prečo? Vaše telo sa správa podľa toho, ako ho kŕmite. Kolíše vám hladina glukózy v krvi, kolíše vám nálada. Môžte si spätne kontrolovať aj niekoľko dní dozadu, ako sa vám menila vplyvom jedla a cvičenia hmotnosť, telesné miery, nálada.

A čo je najhlavnejšie – MOTIVÁCIA! Motivuje vás to zmeniť sa. Zamyslieť sa nad tým, čo ste to pojedli, či ste to dobre skombinovali, či ste dosť pili, vaša hmotnosť, vaše miery sa menia. Už sa vám nechce zapísať tam ďalší kexík, cukrík, koláč…..

Je vám to ľúto.

Takže, je veľmi dôležité zapisovať si tieto veci. Máte v tom poriadok, idete krôčik po krôčiku a meníte sa. Neprestaňte zapisovať, lebo znovu spadnete do akéhosi starého stereotypu a prestanete mať veci pod kontrolou. Ak sa nato vykašlete, budete flákať aj stravovanie.

Iba toľko k stravovaciemu denníku.  Určite si ho zadovážte 🙂

 

 

”  Polovica z toho, čo zjeme, udržuje nažive nás, druhá polovica lekára “

 

Mohlo by Vás zaujímať:

Reklama: