Ženy a cvičenie

ŽENSKÉ PREBERTE SA A CVIČTE NAOZAJ  !

 

1

Nie je žiadnym prekvapením, že sme čím ďalej, tým slabšie pohlavie. Bez debaty. Dokazujú to štatistiky, výskumy a je to aj vidieť.

Ženy dnes úplne strácajú svaly. Sú omnoho slabšie ako ich babičky, či matky.

Naberáme síce váhu, ale bohužiaľ, nie svalovú hmotu.

Nastala nám éra žien, ktoré nemajú žiadnu silu. Ženy nemajú prakticky žiadne svalstvo, ktoré by držalo ich chrbticu a pomáhalo im zvládať fyzické úkony. Úbytok svalstva u žien by sa dal zaradiť medzi ďalší z veľkých civilizačných zdravotných problémov. A tento problém nevyrieši ani Zumba, ani iné im podobné formy vrtenia zadkom. Tieto cvičenia sú vhodné na prekrvenie, odreagovanie, relax, ale nie na formovanie svalovej hmoty, ktorú by ste si mali pestovať a chrániť ako poklad.

Svaly nie sú iba na chodenie po supermarkete.

Ak celý deň iba presedíte, gratulujte si, že ste ešte nažive.

Takýto sedavý spôsob života má za následok problémy s látkovou výmenou, spomalený lymfatický systém, zlé zbavovanie sa toxínov, ktoré sa vo vašom tele neustále hromadia a po rokoch môžu viesť k vzniku rakoviny. Bolesti chrbta a svalové disbalancie majú svoj pôvod v nevhodných pohybových návykoch, fyzickej neaktivite a strave.

Pri mojej práci v medicínskom zariadení a regeneračnom centre som sa stretávala so ženami, mladými dievčatami, dokonca deťmi, ktorých najčastejším problémom boli bolesti chrbtice, bolesti hlavy, zlé držanie tela, svalové a iné abnormality. Za skoro rok, čo som tam strávila, mi najviac 10 žien, a aj to preháňam povedalo, že cvičia.

Okrem toho to boli cvičenia, ktoré vyžadovali minimum námahy. Ich najväčším koníčkom, bolo sťažovať sa. Ich najobľúbenejšie cukríky boli tabletky od bolesti od výmyslu sveta.

Svoj organizmus, svoje telo zaťažovali kokteilom chemických zlúčenín s vedľajšími účinkami, ktoré ďaleko presahovali svojim rozsahom ten malý pozitívny účinok – tlmiť bolesť.  A ono stačí len pohnúť zadkom. Prebrať zodpovednosť a priznať si, že si za svoje boliestky môžeme iba mi samé, svojim prístupom k športu, životospráve a negatívnym myslením.

Svalstvo, ktoré je pevné a stále sa s ním manipuluje pri tréningu vám nádherne drží celú chrbticu. Pri cvičení sa posilňuje kĺbový systém, celé telo sa prekrví, lymfatický systém ožije, peristaltika začne správne pracovať. A my môžeme zrazu lepšie spávať a máme viac energie po ozaj kvalitnom tréningu.

A faktom je, že čím viac svalovej hmoty máte, tým viac kalórií spálite počas dňa. Ak naberiete naviac 1 kilogram svalstva stratíte takmer 3 kilá čistého tuku za rok. Ale iba v tom prípade, ak nebudete jesť viac ako predtým.

Ak priberiete 5 kíl na svaloch budete mať 5 násobne vyššie hodnoty spálenej energie a teda za rok môžete prirodzene schudnúť 15 kilogramov.

Ale je tu jeden veľký problém :

Ženy a dievčatá sa svalov boja! Spojujú si ich totiž na základe pár obrázkov vymakaných neprirodzených kulturistiek s neženskosťou. A ani sa im popravde nečudujem. Tiež mi nevonia ženská kulturistika.

Ale, nalejme si čistého proteínu…….tie ženy drú každý deň v posilňovni aj dvoj či troj – fázovo, ich život je kulturistika, lejú do seba na litre proteínových nápojov, spaľovačov tuku, jedia dobreže nie 10 krát za deň, majú pre organizmus veľmi drastické predsúťažné diéty.

A čo je najhoršie, nezaobídu sa bez zakázaných látok a steroidov.

Nie, kulturistika nie je o športe. Je to vrcholové ničenie celého organizmu. Je to jeden z tých chorých vzorov krásy. Kulturistky v štyridsiatke-päťdesiatke končia s metabolickými, srdcovými, hormonálnymi problémami.

Týchto žien, sa naozaj netreba báť. Toto vám v žiadnom prípade nehrozí. Nebudete vyzerať ako Arnold v Terminátorovi. U bežnej ženy s normálnym tréningom nie je takáto zmena možná. Ak by bola, tak kulturistky a fitnesky by boli šťastím bez seba. Naša hormonálna sústava nám to jednoducho nedovolí. Máme málo testosterónu.

A ešte jeden fakt.

Pre väčšinu mladých dievčat, študentiek základnej a strednej školy, je spotené telo v škole neprijateľné. Bodka. Dnešné baby sa nebudú v škole potiť a smrdieť! A čo make-up? Naňho tí blázniví telocvikári nemyslia?                                                                                                                                                                                                                      Tu by sa už ale dalo polemizovať aj o dnešných chlapcoch. Schválne som napísala chlapcoch, pretože chlapi sa nám postupne menia na zženštilé vychudnuté indivíduá, ktoré absolútne netušia, čo je to taký klik. Teda vlastne kľuk. Klik vedia čo je, lebo 90 % z dňa len klikajú po internete, alebo nakupujú handry.  Zhyb je ďalšia obrovská neznáma. A olympijská tyč? O čom to točí ?

Ak sa toto nezmení, ženy budú musieť byť silnejšie ako chlapi vo fyzickom tréningu, inak im hrozí, že im niekto, kto berie svoj život vážne a cvičí, zmláti partnera.

No, ale nebudeme všetkých hádzať do jedného vreca, však?

Samozrejme nájdu sa aj deti,  ženy a muži, ktorí nekašlú na svoje telá a patrične im dávajú zabrať. Prebrali zodpovednosť. Sú silní fyzicky, ale aj duševne. A nehanbia sa cvičiť…..

Pretože, čím viac si drilujete telo, a to hovorím aj z vlastnej skúsenosti, tým viac rastie vaša schopnosť byť duševne silní, prekonávať sa a nevzdávať sa v tomto dnešnom svete.

ŠPORTU ZDAR!

MVDr. Marta Vargová

 

Použitá literatúra :

1. Príbeh vašich svalov : [online cit. 2014.16.04] Dostupné na internete : http://www.akv.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=659

2. HNÍZDIL, J. –  ŠAVLÍK, J. –  BERÁNKOVÁ, B.: Bolesti zad – mýty a realita. Praha, Triton, 2005, s. 103. ISBN 80-7254-659-7

3. Silové cvičenia pre ženy a predsudky : [online cit. 2014.17.04] Dostupné na internete :  http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/silove-cvicenia-pre-zeny-a-predsudky.html

Mohlo by Vás zaujímať:

Reklama: